Értem, hogy marketinges vagy, de mit csinálsz?

Elemzés, szövegírás, stratégia: utánajártunk, mivel foglalkoznak a marketingszakemberek.

A marketing az egyik leggyorsabban fejlődő terület, hiszen minél több márka terméke van piacon, tehát minél nagyobb a konkurencia, annál kreatívabb módon kell meggyőzni a vásárlókat, hogy egy adott cég áruját vagy szolgáltatását válasszák.

Lássuk, kiknek a feladata mindez!

Marketing asszisztens: segít a hirdetések, kiadványok előkészítésében, valamint egyeztet a grafikusokkal a megjelenést illetően.

Reklámszövegíró: az ő munkája különösen nagy kreativitást igényel, hiszen az ő billentyűzete alól kikerült szöveget láthatjuk vagy hallhatjuk viszont a plakátokon, a közösségi oldalakon, vagy a tévében és a rádióban.


Piackutató: adatokat gyűjt az adott cég termékeivel kapcsolatban, elemzi a konkurenciát, figyeli az árakat, megfigyeléseivel segíti a marketingterv kialakítását.

Média menedzser: megtalálja azt a felületet, amin keresztül a leghatékonyabban érhető el a célközönség. Ez lehet az internet, azon belül is a közösségi oldalak, vagy újság, tévé, rádió, plakátok.

Művészeti igazgató: ő felel a reklámok és a kiadványok elkészítéséért, kinézetéért.

Értékesítési és marketing igazgató: az ő irányítása alá tartozik az egész marketingcsapat, emellett a marketingkampányok pénzügyeivel is foglalkozik. Azt hitted, nem kerül elő a matek? ☺

Ha még többet szeretnél tudni arról, mi mindent csinálhatsz marketingesként, olvasd el a CVonline cikkét!