A legtöbb diák nagyon jól tudja, hogy amikor nagyon elfoglalt időszakban vagyunk, gyakran elkövetünk olyan hibákat, amelyektől még jobban elfáradunk, lemerül az agyunk és úgy érezzük káosz vesz körül minket. Hoztam most nektek egy kis útmutatót, hogy hogyan tudjátok orvosolni vagy elkerülni ezt a bizonyos káoszt.

ALVÁS, ALVÁS, ALVÁS!!!

Nem tudom kihangsúlyozni, hogy mennyire fontos, hogy aludj egy jót, mielőtt belevágsz akár egy sima iskolai napba, vagy egy vizsga, dolgozat előtt. Három felnőttből egy keveset alszik. Az alvás hiánya lassíthatja a reakcióidőt, kevésbé tudsz fókuszálni és hosszútávon ez negatívan hat az egészségedre. Ha nehezen alszol el, igyál egy nyugtató gyógyteát, vagy vegyél egy álmosító fürdőt és mindenképp tedd félre a telefonodat! Lefekvés előtt legalább 30 percig ne nézz se tévét, ne gépezz és a telefonod is mellőzd, így az agyad könnyebben kikapcsol és lenyugszik.

Egészséges étkezés

Étkezéseid során válassz olyan ételt, amelyből energiát nyerhetsz a napra. Az étkezés az egyik legfontosabb energiaforrásod. Kezdd a reggel magas fehérje tartalmú reggelivel, viszont kerüld a sok cukrot, mert attól később fáradtnak érezheted magad. Ha szükséged van egy kis nasira napközben, akkor nagyon jó alternatívát jelentenek a magvak, a joghurt és a zöldségek.

Friss levegő

Tölts legalább hetente egyszer időt a természetben, a friss levegőn. Az agyad túlterheltségén nagyon sokat segíthet, ha levegőzöl egyet. A természetben eltöltött idő tudományosan bizonyítottan csökkenti a stresszt és elősegíti az érzelmi jólétet. Ne gondolj semmi komolyra, az is elég, ha sétálsz egyet a közeli parkban.

Aktivitás

A mozgás mindenképp nagy segítség, hogy az ember éberebb, produktívabb és boldogabb legyen. Válassz olyan mozgásformát, ami közben jól érzed magad. A gyakorlatoknak nem kell intenzívnek lennie, a mozgás és a nyújtás segíthet mentálisan egészségesnek maradni.

El a rossz szokásokkal!

Ahhoz, hogy jól érezd magad nem kell mindig új dolgokat kipróbálnod. Néha arról van szó, hogy abbahagyunk valamit, ami rossz a számunkra. Sokat telefonozol? Sok egészségtelen ételt eszel? Sosincs rend a szobádban? Neked mi a rossz szokásod? Gondolkozz el rajta, javítsd ki és hidd el, máris jobban fogod érezni magad.

Remélem tudtam egy kicsit segíteni nektek, hogy hogyan tudtok egy elfoglalt időszakban is kikapcsolni.