A mai bejegyzésem egy kicsit bevezet titeket a szállodai recepciósok mindennapjaiba. A következőkben egy rövid interjút olvashattok Hieber Dániellel, aki jelenleg a Budapesti Gazdasági Egyetem turizmus és vendéglátás szakán végzős hallgató. Dani az egyetem mellett egy budapesti luxus szállodában recepciós és most megosztja velünk a tapasztalatait erről a szakmáról.

Hogyan lett belőled recepciós egy ötcsillagos szállodában?

Régóta terveztem, hogy egykor szállodában fogok dolgozni, már nyolcadikos koromban is  idegenforgalmi középiskolába jelentkeztem, és akkor is főleg a szállodaipar érdekelt. A középiskola alatt volt, hogy úgy terveztem idegenvezető leszek, de a szállodai alapismeretek tantárgy keretein belül megszervezett szállodalátogatások, újra felélesztették bennem, hogy már pedig nekem egy szállodában a helyem. Jelenlegi munkahelyemen szakmai gyakorlat keretein belül kerültem, ami azóta letelt és volt lehetőségem gyakorlat után is itt maradni, ha lediplomázok lehetséges, továbbra is itt maradok, de ez még a jövő zenéje.

Miért választottad ezt a szakmát? Olyan, mint, ahogyan elképzelted?

Mindig is nyitott személyiség voltam, aki szeret interakcióban lenni emberekkel és sokat beszélni, ezen kívül ami magával ragadott, az a szállodai környezet, szeretem a hangulatosan és ízlésesen berendezett szálláshelyeket és örülök, hogy egy ilyen munkakörnyezetben dolgozhatok.

Röviden elmondanád, hogyan telik egy napod a szállodában?

Alapvetően három különböző műszakban dolgozunk: reggeles, délutános, és éjszakás. Mindegyik műszaknak mások a teendői. Minden műszak egy átadóval kezdődik, amikor az előző műszak kollégái átadják nekünk a legfontosabb információkat arra a napra. A reggeles műszakban, első sorban a vendégek elutaztatása és az utazásukhoz kapcsolatos feladataink vannak, de mindig van több-kevesebb korai érkező is. A délutános műszak szól a vendégek fogadásáról, de ilyenkor is mindig akad pár késői utazó is. Az éjszakás műszakban kevesebb az interakció a vendégekkel, ilyenkor főleg adminisztratív feladataink vannak, ilyenkor fut le a szálloda technikai zárása, így ilyenkor főleg különböző riportokat kell készítenünk az adott munkanapról, de az éjszaka folyamán is bármikor jöhetnek késői érkezők vagy korai utazók. Ezen kívül minden műszakban rendelkezésre kell állni a vendégek számára különböző igényeik kielégítése kapcsán, úgy, mint szobaköltöztetés, étterem, bár stb ajánlása.

Van valami izgalmas, érdekes sztorid ami veled történt amióta ott dolgozol?

Első napomat londinerként kezdtem meg, ahol első feladataim egyike lett volna, hogy egy elutazó vendég összekészített bőröndjeit hozzam le. Mivel az volt az első napom, nagyon izgultam, így már felfele elfelejtettem melyik szobának kell lehoznom a csomagját, így tévedésből egy másik vendég szobájából kezdtem el kirámolni a csomagokat. Szerencsére egy szobalány szólt, hogy abban a szobában a vendég még nem utazik el, így a vendég nem szerzett tudomást róla. De mióta ott dolgozom, volt már olyan is, hogy az egyik vendégünk lezuhant a lépcsőn, volt, hogy bombariadó miatt kellett kiüríteni a szállodát, illetve egyszer a tűzriasztó indult be és áztatott el két szintet. Egy biztos… egy szállodában sosem unatkozik az ember.

Kiknek ajánlanád ezt a szakmát?

Akik szeretnek emberekkel dolgozni, empatikusak, nem ijednek meg a kihívásoktól, és szerintem fontos, hogy legyen valami, ami megragadja őket a szállodák atmoszférájában.

Remélem, hogy azok, akik ezen a területen szeretnének továbbtanulni hasznosnak és érdekesnek találták ezt a rövid kis interjút és még jobban meghozta ehhez a mozgalmas, egyáltalán nem unalmas foglalkozáshoz a kedvét.