A mai bejegyzésemben szintén egy kis ízelítőt hoztam nektek a való életből. Egy rövid interjú erejéig sikerült elcsípnem Kovács Andreát, aki a Budapesti Gazdasági Egyetemen végzett kommunikáció és médiatudomány szakon. Andi jelenleg egy táplálás terápiával foglalkozó cégnél dolgozik, gyermekgyógyászati részen, ahol a medical marketing csapat tagja.

A cég, ahol dolgozol táplálás terápiával foglalkozik, miért fontos ez?

A táplálásterápia egyre hangsúlyosabbá válik, mert egy erős, jól táplált ember könnyebben és gyorsabban gyógyul. Jobbak az esélyei mondjuk a rákkal szemben is, amikor a rengeteg kezeléstől elgyengül a szervezet, a mi termékeink segítenek ezt visszanyerni.

 A beszélgetésünk elején leszögezted, hogy a medical marketing csapat tagja vagy… Miért tartod lényegesnek ezt kiemelni?

Azért nagyon fontos, mert cégünknél vannak termékek az átlag fogyasztóknak is, viszont ezen kívül vannak orvosi tápszereink is, amikkel én is foglalkozom. Ezeknek teljesen más a marketingje, így amit az egyetemen tanultam… azt még elég sok tudással kellett itt kiegészítenem, de szerencsére mindenki nagyon segítőkész volt és így gyorsan beletanultam.

Miben tér el az áltagostól ez a fajta marketing? Hogyan célozzátok meg a potenciális vásárlókat?

A medical marketingre külön jogi szabályok vonatkoznak, ezenkívül rengeteg mindennek kell megfelelni, de ezzel inkább nem untatnálak titeket. A sales force juttatja el a termékeinket az orvosokhoz, ők az orvoslátogatók és lényegében mi készítjük el nekik a marketing anyagokat. Ezek az anyagok lehetnek szórólapok, prospektusok, de akár kis ajándékok, pendrive, köpenyek.

Van még valami, amit kiemelnél és a munkádhoz tartozik?

Persze, nagyon szeretem a munkám, ezért nagyon sokat tudnék róla beszélni. Van egy külön csapatunk, akik a kiemelt fontosságú orvosokkal foglalkoznak, akiket folyamatosan szerződtetünk, hogy különböző előadásokat tartsanak cégünk termékeiről és ezzel ők is népszerűsítsék azokat. Így a munkámhoz tartozik a különböző marketing anyagok jóváhagyatása, folyamatának figyelése és ezek szétosztása az orvoslátogatók között. Vannak különböző események, konferenciák is, ahol gyakran megjelenünk, hogy az orvosok megismerjék a cégünket és a termékeinket.

Hogy kerültél a céghez? Kinézted magadnak ezt az állást?

Ez egy vicces sztori, ugyanis egy teljesen más interjúra hívtak be, egy teljesen más állással kapcsolatban, majd nem sokkal az interjúm után kerestek, hogy van még egy másik állás is és érdekel-e engem? Azonnal igent mondtam az interjúra, pedig akkor még azt sem tudtam, hogy mivel is foglalkozik ez a cég. Viszont nagyon hálás vagyok, hogy végül így alakult, mert nagyon szeretem.

Még egyszer köszönöm Andinak ezt a szuper tartalmas interjút, számomra nagyon sok újdonságot mondott és remélem, hogy nektek is.