A Budapesti Gazdasági Egyetem pályaorientációs programjának keretében megvalósult és sikerrel záruló Középiskolások Egyetemi Innovatív Versenyén (KEVIN) összesen több mint 100 csapat 400 diákja indult. A kecskeméti és dunaújvárosi kétfordulós döntő első helyezettjei egy stresszfelismerő- és tanácsadó alkalmazást fejlesztő csapat, illetve egy olyan nemzetközileg elismert szervezet megalapítását kitaláló csapat, mely ingyenesen biztosítana kapcsolatot külföldi gimnazisták között online és személyes úton egyaránt.

 

A győztes csapattagok a PREZI székházban egy céglátogatással egybekötött élménynappal gazdagodnak, illetve értékes tárgynyereményekben részesültek. A pályaorientációs program tovább folytatódik, ugyanis a BGE a tanévzárást követően ismét megszervezi népszerű Középiskolások Nyári Egyetemét.

Az ötletverseny tematikája üzleti fókuszú, amely elősegíti a diákok gazdálkodási és informatikai irányultságának kialakulását, készség- és kompetenciafejlesztésüket, az innovációra nyitott gondolkodás népszerűsítését, egyúttal a felsőoktatási képzés adta lehetőségek időbeli megismerését. A KEVIN a BGE országos pályaorientációs programjának egyik legsikeresebb kezdeményezése, amely iránt azok a fiatal tehetségek érdeklődtek, akik a közvetlen környezetüket érintő valós kihívásokat saját, innovatív ötleteikkel kreatívan és hatékonyan kívánják megoldani. A résztvevők a megmérettetés online fordulójában gazdasági témájú esettanulmányokat oldottak meg és prezentációt készítettek. Az online fordulót követő élőszereplős megmérettetésbe jutott csapatok jelentős száma miatt a szervezők kétfordulós döntő megvalósítása mellett döntöttek, egy kecskeméti és egy dunaújvárosi helyszínen. A döntőre 3 olyan ötlettel kellett érkezniük a csapatoknak, amelyek az őket érintő valós problémákra kerestek hatékony megoldásokat. A diákok felkészülését és munkáját szakmailag elismert mentorok támogatták.

 

„Őszintén mondhatom, hogy nagyon jól éreztük magunkat. A KEVIN-versenye számunkra sok meglepetést hozott, olyan kihívásokkal kerültünk szembe, melyekre a megoldás csak egy összehangolt csapatmunka eredményeképpen születhetett meg. Újszerű, innovatív előadási technikákat tanultunk, és sok új kapcsolatra is szert tettünk. Összességében jó hangulatú napunk volt, ezúton is köszönjük a szervezőknek, mentoroknak és a zsűrinek odaadó munkájukat, amellyel újradefiniálták az „innovatív verseny” fogalmát – mondta el a dunaújvárosi döntő nyertes csapatának tagja Domschitz András, a győri Révai Miklós Gimnázium és Kollégium tanulója.