Az idei tanévben a BGE-KVIK-Gundel Károly Szakkollégiumának jóvoltából immáron második alkalommal került megrendezésre egy középiskolásoknak szóló verseny, a BeKVIKer. Az idén is több mint 100 részt vevő csapatot számláló esemény legfőbb célja az egymással való versengésen túl az, hogy minél több, a gazdasági tanulmányok iránt érdeklődő diák ismerkedhessen meg a BGE-vel.

 

Röviden a versenyről

A BeKVIKer egy középiskolás diákoknak szóló esettanulmányi verseny, ahol 3 fős csapatok mérettetnek meg. Mit jelent az, hogy esettanulmányi verseny? Egy ilyen verseny során a részt vevő csapatoknak egy érdekes vállalati vagy iparági problémára kell megoldást találniuk, a kapott megoldást pedig általában szóban prezentálni is kell a zsűrinek. A verseny előzetes tudást nem igényel, a részt vevő csapatoknak kreativitásra, jó problémamegoldó készségre és hatékony csapatmunkára lesz szükségük a sikeres szerepléshez. A verseny 3 fordulóból áll, az online selejtezőt és középdöntőt követően a legjobban teljesítő 10 csapat kvalifikálhatja magát az élő döntőbe, ahol a díjazott csapatok értékes nyereményekkel gazdagodhatnak.  

A verseny a szervezők szemszögéből

Bizonyára sokakkal, köztük velem is előfordult már, hogy egy versenyen való részvételkor elgondolkoztam, hogy ez vagy az nem volt rossz, de én másképp oldottam volna meg. Így, hogy idén lehetőségem volt részt venni a verseny szervezési munkálataiban, ezen apróságoknak tűnő dolgokat már teljesen máshogy látom. Egy verseny megszervezése sokkal több annál, mint hogy a szervezők kitalálnak pár, a versenyzők számára izgalmasnak tűnő feladatot. Egy sikeres versenyhez sok ember összehangolt munkájára van szükség az esemény előtt, közben, sőt még után is. 

Az idei verseny szervezői gárdájának a kialakítása már nagyjából félévvel a verseny előtt elkezdődött, ekkor már kezdett körvonalazódni, hogy ki miért lesz felelős, ki mivel fog hozzájárulni a verseny létrejöttéhez. Az adott szekciókhoz tartozó feladatok sokszor nagy mértékben eltértek egymástól. Míg a marketingesek a verseny előtt és alatt is igyekeztek folyamatosan fenntartani a versenyzők érdeklődését, addig a feladatok összeállításáért felelős szekció tevékenysége egy sokkal szűkebb időintervallumra koncentrálódott (a feladatok összeállítása majd a beérkező megoldások minél gyorsabb értékelése). Számos egyéb személy is munkálkodott a verseny sikerességéért, és nem volt „kőbe vésve”, hogy egy adott személy csak egy adott feladat teljesítésével járulhat hozzá az előkészületekhez. A verseny előtti legfontosabb kihívás szervezői szempontból a potenciálisan a verseny iránt érdeklődő iskolák (és ezáltal diákok) elérése volt, az online fordulók alatt a beérkező megoldások minél gyorsabb értékelése, a csapatok értesítése, valamint a következő fordulóra való felkészülés volt, ám a legnehezebb – ugyanakkor legérdekesebb – feladat a végére maradt: az élő döntő megszervezése. Itt kellett a legtöbb dologra figyelni és ez igényelte a legtöbb előkészületet. Mindennek összhangban kellett lennie kezdve onnantól, hogy az első csapatok megérkeztek, egészen addig, amíg az utolsó távozó csapat el nem hagyta a helyszínt. A szervezői teendők a döntőt követően sem értek véget, hiszen kíváncsiak voltunk a részt vevő csapatok véleményére a versennyel kapcsolatban, legyen az akár jó, akár rossz. Az így kapott visszajelzésekből mi is rengeteget tanultunk, és számos hasznos tanácsot kaptunk a jövőre nézve. 

Azt gondolom, hogy a verseny nem csak a részt vevő csapatoknak, hanem nekünk, szervezőknek is nagyon értékes tapasztalatokkal szolgált, aki pedig esetleg kedvet kapott a versenyen való részvételhez, annak jó hírrel szolgálhatok: a BeKVIKer szervezői már meg is tartották a jövő évi versennyel kapcsolatos első megbeszélésüket.