Schilling Helga 2018 és 2022 között volt a Budapesti Gazdasági Egyetem turizmus-vendéglátás szakos hallgatója. Számtalan versenyeredménye, valamint szakkollégiumi elnöki tisztsége mellett az egyetemen folyó kari kutatási tevékenységekben is jelentős részt vállalt.

 

Minek köszönhetően jutottál arra az elhatározásra, hogy a BGE-t válaszd?

Már egészen fiatalon, 9 éves koromban eldöntöttem, hogy a vendéglátás az a terület, ami érdekel, és amit szeretnék a későbbiekben tanulni. A nagyszüleimnek mindig segítettem a konyhában, a sütés-főzés nagyon megtetszett, de elsősorban a cukrászat volt az, ami érdekelt. Nem volt kérdés, hogy egy vendéglátóipari középiskolában folytassam a tanulmányaimat. A BGE KVIK Turizmus-vendéglátás szakára innentől már egyenes út vezetett, ami a legjobb opciót jelentette a számomra.

Tehát mondhatjuk, hogy abszolút tudatosan készültél erre a pályára. Az egyetemen folyó kutatásokkal hogyan kerültél kapcsolatba? Ezt is tudatos tervezés előzte meg?

Már középiskolában is részt vettem különböző megmérettetéseken, az egyetemen pedig elsőévesként jelen voltam az intézményi TDK-n hallgatóságként, és már akkor éreztem, hogy egyszer majd én is ott állok a saját kutatásommal. Másodévesként jelentkeztem a Karon működő Gundel Szakkollégiumba, ahol a tagok többsége folytatott valamilyen egyéni vagy csoportos kutatómunkát. Ugyanebben a félévben az egyik órámon felvetette a Dékánasszony, hogy egy kutatásához keres hallgatókat, erre pedig szinte gondolkodás nélkül jelentkeztem is. Bár a téma számomra akkor még nem volt annyira testhezálló, hiszen a kézműves kenyerek gluténmentes étrendbe történő integrálhatóságának kérdéskörére épült, ez az életmód pedig engem akkor még nem foglalkoztatott, mégis rengeteg tapasztalatot szereztem a csoportos kutatómunkáról, magáról a kutatótevékenységről, illetve kapcsolatokra is szert tehettem általa.

Az egyetemen egy kari kutatásban való részvétel miben különbözik egy önálló kutatástól, vagy akár egy szakdolgozathoz szükséges alkotótevékenységtől?

A „kenyeres kutatás” oroszlánrészét – tehát a szakirodalmat – már előzetesen feltárta egy akkori végzős hallgató, így a mi feladatunk a gyakorlati részekre összpontosult, amit szinte jó szórakozásként is fel lehetett fogni, hiszen kenyereket vettünk, érzékszervi próbáknak vetettük őket alá, valamint a laborban különböző méréseket végeztünk el rajtuk. Tekintettel arra, hogy többen voltunk, el tudtuk osztani úgy a feladatokat, hogy mindenki olyan munkát végezhessen, amiben otthonosan érzi magát, és ezáltal nem éreztük egy fárasztó és nehéz kötelezettségnek a kutatásban való részvételt. Ezzel szemben az egyéni kutatás, amelyből TDK, később pedig szakdolgozatom készült, már egy egészen más élmény volt. Mivel akkor csak magamra számíthattam, kénytelen-kelletlen szükség volt arra, hogy a kutatás olyan részeit is én végezzem, amit a csoportos tevékenység során nem kellett. Az biztos, hogy mindkét opció segítséget nyújt a tudományos énünk kibontakoztatásához.

A kutatásaiddal kapcsolatban mire vagy a legbüszkébb?

Az intézményi TDK-n elért eredményemre, illetve az egész dolgozatra, ami megszületett a közel 10 hónapos kutatómunka során. A kiskori énem repesett az örömtől, hogy az általam mindig is szeretett cukrászat témakörében készíthettem el a tudományos igényességű szakdolgozatomat is, amit a hazánkban elérhető „mindenmentes” süteményekről írtam. Hatással volt rám és szerepet játszott témaválasztásomban az előző, csoportos kutatás során körüljárt alternatív élelmiszerek kérdésköre.

Milyen pozitívumokkal gyarapodtál kutatómunkád során, miért éri meg másoknak is belevágni?

Elsősorban a kapcsolatokat emelném ki, mind a tanárokkal mind a hallgatókkal, de akár külsős szakmabeliekkel is. Az Egyetem több oktatójával, és nem egy hallgatóval pedig amiatt alakult ki közöttünk baráti viszony, mert együtt vettünk részt egy kutatásban. Természetesen egyénfüggő, hogy valaki számára miért éri meg belevágni egy kutatómunkába, azonban úgy gondolom, hogy mindenkire általánosítható tény, hogy fejlődési lehetőséget kínál mind szakmailag, mind személyiségileg.

A pótfelvételi eljárásban meghirdetett képzéseinkről tájékozódj ITT!

A jövőd itt kezdődik!